יום בחיי איש המחשוב

pexels-photo-258160

יום ראשון, תחילת שבוע, כהרגלי בקודש ובמשך 12 שנים אני מתחיל את הבוקר באותו המקום.

למה היום הזה מיוחד, כי ביום הזה אני תמיד מתרגש מחדש להתחיל את הבוקר עם הלקוח שבעצם התחיל את הכל, פירמה ידועה ומאוד גדולה במרכז הארץ שנתנה לנו את הצאנס הראשון , ומשם גדלו וגדלנו.

אני נמצא במקום הזה שלושה ימים בשבוע והעבודה היא מאוד מורכבת ועם המון ממשקים מול נותני שירות חיצוניים.

מה מסובך בממשקים מול גורמיי חוץ, העובדה שמבחינת המשתמש לא משנה מה הסיבה שמשהו לא עובד ובתחום אחריות של מי זה, תמיד אנחנו צריכים לספק לו סביבת עבודה פעילה ושהוא יוכל להתרכז בעבודה שלו.

המון פעמים נתקלים בבעיה שבתחום אחריותו של ספק השירות האחר, למשל גיבויים ,ספק תוכנת הגיבוי יכול להוציא עדכון תוכנה שבמקרה יפגע בגיבוי לקלטות למשל ואז ללקוח לא יעבוד הגיבוי עד לתיקון התקלה והוצאת עדכון חדש.

תפקידנו לעמוד על המשמר ולהראות שהבעיה נובעת מתוכנת הגיבוי וללחץ על הספק לתיקונה המהיר.

גם בתחום מערכות המידע אנו נתקלים המון בבעיות, בעיקר בתקופה שספק מערכת המידע מעוניין לשדרג את גרסאות הקליינט שלו , ובאותה מידה גם להתאים את הקליינטים החדשים לעבוד עם מערכות הפעלה חדשות של ווינדוס.

אבל תמיד חייבים לעשות את הכל, אבל באמת הכל שהמשתמש בקצה יתרכז בעבודה שלו, גם אם לפעמים יוצאים מתחום האחריות שלנו.

אחד היתרונות שכאשר אנחנו בכל המקרים עושים את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר, אנחנו בעצם הופכים להיות ממש חלק מהלקוח, ברמה של מוזמנים לימיי הולדת וימיי חברה.

בדיוק עכשיו אנחנו במהלך של העברה של כל השרתים הפיזיים לשרתים וירטואליים על מנת לקחת את הלקוח לשלב הבא ולגרום לעסק שלו להפיק את המרב מהטכנולוגיה העכשווית ובו בזמן לחסוך בעלויות.

מן הסתם התהליך הוא לא פשוט, אבל אם מתכננים נכון ויודעים לעבוד בשעות שגם אם קורה משהו אז אין השפעה על העבודה השוטפת של העסק, אז הדברים רצים וכולם מרוצים.

אני תמיד אומר, עדיף לתכנן הרבה ושהביצוע ייקח קצת , מאשר להסתכן ולא לתכנן כמו שצריך ואז הביצוע לוקח הרבה יותר זמן.

קחו טיפ ממני, תבינו שלא כל מה שנלך נראה טריוויאלי נראה ככה גם למשתמש.

תמיד צריך לחשוב איך להקל ולתת למשתמש להתעסק רק בעבודתו , והכי חשוב לסיים את היום בחיוך…:-).

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
נגישות